2013 ... ?

assalamualaikum korang ... :)
macam mane dgn tahun baru ..? mesti happening kann ...? 
tahun baru aku tak dela happening sgt .... smlm lepas balek kg abah aku n my parents serta adek aku yg kecik 2 pegi bahau ... kteorg pegi mkn dgn benteng .... korg mesti tak tau ape 2 benteng kann ..? benteng 2 warung yg bukak byk2 lepas pkol 5 ptgg ... kt c2 makanan mmg terbaek ... slalunye aku akan mkn dkt WARUNG AZLAN sbb kt c2 mmg terbaekk ....
lepas 2 kteorg pegi taman rekreasi Bahau .... kt c2 kteorg tgk org bakar bunge api .... tepat pukol 12 mlm .....
PUM PANG PUM PANG ....! *taley belah bunyik ... haha
bunyi bunge api kedengaran ... sgt cantekk .... ttibe teringin pulak nk tgk bunge api dgn cintahati ... kompem2 suweet .... hahaha ... time 2 pulakk byk couple tengah berasmaradana dkt bwh pokok .... kalau aku panggil jais nie kompem2 kene kawen free .... aduhaiii .... 
lepas 2 kteorg troz balekk and aku pon tido dgn lenanye sampai termimpi2 aku dgn cintahati pegi tgk bunge api .... berlari berkejaran di bawah sinaran purnama .... cewahh ... haha ... time aku lari2 sambil bajet diri 2 comel tibe2 tergolekk sbb terlanggar akar pokok ... ceitt ...! potong setim btol .... *melalut jaoh da nie ... =='
itu lahh aktiviti aku di malam tahun baruu .... sgt seronok kann ..? *tgn kebahu mata ke atas

nk masuk part jiwa jiwang  nihh ...

tahun 2012 memberi aku seribu kebahagiaan dan seratus je kedukaan .... *ape pnye ayat nie ..?
banyak kenangan2 yg mengembirakan aku dan buat aku menangis pagi petang siang malam sampai hingus meleleh ....

gumbira 
  • keje part time dkt kedai makan dan merase lahh pegang duet sendiri ... time 2 heaven sungguh sbb dpt shopping sesuke ati ... wahaha
  • further study dkt form6 even sekejap .... dpt jgk kgkwn baru dan pengalaman belaja kt form6 ....
  • dapat anak buah .... HUSNA ZAHEERA ... name 2 aku yg bg tau ... bangge sekejap .... *sambil kembang2 idong 
  • abang aku dapat panggilan polis dan now sudah pon keje kt JB ... sonok sbb aku dapat pow duet die slalu .... wahaaha
  • further study AGAIN kt kolej MCS .... sonok sbb aku dpt kwn baru , bf baru  , dan pengalaman belaja kt kolej .... 
sedih + pedih
  • dapat result spm yg kurang memuaskan ... saket wehh ....
see ..? bnde gembire lg byk dari sedihh ... act ade lg bnde2 yg menyedihkan aku ... tp tanak ckp lahh .... apesal ..? suke aku lahh ..... hahaha

bercakap tntg azam pulakk aku tak tau lahh .... azam tahun lepas pon aku tak sempat nk terazam dan ini akan membuatkan aku malas nk berazam dan aku mengisytiharkan tahun ini aku takde azam .... hahaha ... nmpk permainannye 2 ...? 

bukannye aku takde azam lgsong tp xdela nk buat byk2 azam mcm tahun lepas .....

tahun nie hanye 1 harapan aku .... ingin menjadi seorg MUSLIMAH SEJATI .... tudung yg pendek inginku labuhkan agar menutup dada ... baju yg ketat inginku longgarkan sedikit ... tetapi masih mengikut arus kefesyenan ... lengan yg pendek inginku labuhkan walaupun terase panas duniawi .... 

jauh di lubuk hati ingin berubah .... tetapi sangat sukar dilaksanakn dek arus duniawi yg melalaikan , godaan syaitan dan nafsu yg melonjak2 menghasut supaya mendedahkan aurat .... keinginan untuk berubah sangatt kuat .... ingin melawan semua godaan supaya harapan ingin menjadi muslimah sejati tercapai .... 
amin Ya Rabb ....

ini adalah impian seorang hamba Allah yg sering leka dan lalai dengan syurga dunianya .... hiburan yg melalaikan .... syaitan laknatullah yg berbisik menghasut supaya jauh dari penciptanya ....

minta dijauhkan ....

muslimah sejati bukan sahaja di ukur dari segi penampilannya yg sopan tetapi ia juga di ukur dari segi amalannya ....
alhamdulillah solat ku kini terjaga walaupun tidak sesempurna wali Allah ... sentiase berazam ingin memperbaikinya supaya diterime disisi Allah dan kehidupan di dunia yg melalaikan ini diredhaiNya ....

doakan kehidupan aku sepanjang 2013 nie baek2 sokmo .... 










Photobucket

No comments :