pandang rendah eh ?



assalamualaikum ......
mcm yg korang da tau skrg BUDAK SEKOLAH  mcm aku tengah bercuti .... time2 nih laa bdk2 skola menyenang lenangkan diri masing2 ..... masing2 pakat bako buku , on9 smpai lebam .... haha
keseronokan yg tak terhingga !
tp aku seriously tak rase mcm tuh ..... bosan weh dok uma .... hari nih aku dok uma jee .... tak g mane2 pon .... tp ma ngn abah g bahau dgn abg .... aku terpkse menggajikan diri aku ...... 
dok uma ..... kemas uma .... basoh pinggan ..... basoh baju ..... jage bdk kecik nih ......
bdk kecik nih pulak byk kali kne tempeleng ngn aku ..... aku da penat2 kemas buat sepah balek .....
dengan robot , lori , kete , bajak sume ..... adoi !
karang mama marah kakak jgk ...... hurmmm ....

act aku kne pegi skola hari nih .... kemas skola lg .... aku nk pegi sbb bosan dok uma ..... tp kgkwn sume  tak nk pegi .... xkn aku nk pegi sorang .... so aku ikot jela dorang .... 

smlm kann aku ingat xde pape smbutan ... hehe .... tp mase ma aku pegi gemas die beli kek pulak ..... maluu aku .... mcm bdk2 da .... potong kek bagai ..... btw , thanks mum !

haa .... korang pasan tak tajok entry nih ape ? aku rase da melalot jaoh nih .... haha
act , aku nk citer pasal form6 nih .....
ade ke patot org ckp aku tak patot masok form6 .... sbb nnt bile da abes skola , mzty xkn kmane .... mcm kakak aku duluu ....
helo mak cik !
nasib org tak same ..... da nasib kakak aku mcm tuh ..... nk buat mcm mane .... jgn pndg rendah kat org lain !
kakak aku tuh tak de rezeki ... ingt rezeki ade kat bwh tapak kaki kau eh ? .... kau jgn lahh mentaikkan diri kau kat aku ....
aku tak suker org ckp mcm tuh ..... skurang2nyee aku da usaha , da carik jalan utk maju ..... tak kan nk tgu bnde yg belom tntu aku akan dpt ..... nnt yg dikejar tak dpt , yg dikendong berciciran .....
aku bkn tak nk denga pndapat org ..... tp at least bg lahh pndapat yg membina .... nih tak ..... kau lg nk downkan aku .... plezz lahh ......
pendapat kau tuh lgsong tak membina !
aku tak perlu pon pendapat dari kauu ...... 
tp nevermind lahh .... mmg ape yg kau ckp sedikit sebanyak menjatohkan aku .... tp aku akan jadikan ape yg kau ckp sbgai semangat utk aku buktikan jalan yg aku pilih nih betol ....

hurmm .... abaikan lahh ehh .....

mase cuti skola nih aku nk beli beg skola ..... hehe
kau hado ? 
k.bai !

Photobucket

3 comments :

Fikaamy said...

xpe dik..xyah kesah la org laen ckp ape...akak ase, form 6 bgus la...yg pntg adik kne usaha k..agi stu cpat bk smbng degree sme cm matrik cpat...cume matrik xdepape la...x lepas, habis cm tu je la hidup..da abis mse kne ulang blik...pape pown chaiyok!!! u can do it dear =)

MaMa potpet said...

kalo ko dh pilih jln ni,blaja molek2..pastu bleh tros amek ijazah.....bukti kn kt diorg...chayok2!

fairusfrunella said...

thanks 4 both of u .... :)