diet ..... motif ?



first of all ..... assalamualaikum to all of u .... :)



hari nie aku da start balek diet aku yg da lame tergendala ..... da lame aq tak diet sbb keje kann .... name pon keje kdai mkn .... opkos la mkn jee ..... minum pulak ais ...... motif aku nk diet ??

cer korg tgk gambar kt ats ..... fokus kt perut aku ..... is it muncett ??? yeah ..... i agree ..... :(
d sbbkn aku xjage pemakanan aku , 2 la jd perut aku ..... sedih aku tgk perut aku 2 .....
soooo ....... hari nie aku da mule nk carik inisiatif utk kempiskn balek si muncet 2 ...... 

care ptame ......

SIT UP
pagi td aku da start buat sit up lepas abez buat kerja rumah ..... kerja rumah harus d dahulukan .... kalau tak bising mem kt uma nie ..... tadi aku buat 50 kali ....... susa jgk sbb first time kann ...... ade ke yg tak tahu sit up 2 mcm mane ? meh aku nk tunjukkan .....


ini la dia sit up ...... korg kne letak tgn kt blkng kepala or bersilang kt ats dada ..... tp aku pilih letak kt blkng kepala .... rase bez .... hehe .... gunenye tgn 2 blkng kpale or bersilang kt dada 2 utk meminimumkan ketegangan leher ..... 

cara kedua ......

SIDE PLANK 

haaa .... yg nie susa woo .... td aku buat sensorang dlm bilik ..... asyk tergelak jer ..... susa aku nk imbangkn badan .... asyk jatoh jer ..... xtwu ape side plank ?

seriously yg nie susa aku nk buat .... dlm buku ckp , bkn aku ckp tau  kene buat beberape minit .... at least seminit ..... tp aku 30 saat pon xsmpai ..... susa weh ..... last2 aku buat 2 kali je kiri kanan ...... mule2 je kot xboley .... nt lame2 boley la 2 ... hee

cara ketige

MAKAN JGN ULAM AIR 

korg twu tak mkn ulam air 2 mcm mane ? contohnyer baru bberape suap mkn , da minum air .... asyk ulang2 je ..... 2 la habit aku .... xkan ckop secawan kalau mkn nasi .... at least 2 cawan ..... mmg dari dulu lg ..... so skarang nie aku da try mkn tnpe ulam air ..... boley mmg boley tp tekak aku nie meronte2 nk air ..... tpkse tahan jeee ..... hehe ..... insyaallah mesti boley btahan ......

so .... 2 la aku buat utk fitkn badan aku .... insyaallah psti ade hasil nt ..... bg sape2 nk kurus jgk , jgn xmkn lgsong tw ..... nanti saket .... mkn jelaa tp berpatutan .... jgn melantak mcm org kebulur .... haha .... lg 1 , bsenam pon kene ade .... lg cepat hasil yg korg akn dpt .....

sume pmpuan mzty nk kurus kan ? sape nk badan triple XL ..... aku pon xnk .... nightmare kot ..... so kalau nk ape yg korg impikn 2 , usaha la .... jgn xusaha ..... kalau korg nk twu badan aku dulu lg gemok ..... start tahon lpz aku da start diet .... mlm2 aku xmkn ..... nk jage bdn la kan ..... 
tp tahun nie aku xjage lgsong .... sbb da stay ngn ma aku .... kalau da dok uma sendiri mmg mcm nie .... asyk mkn jer .... dulu mmg control sbb dok ngn wan aku .... wlaupon wan sendiri tp xsame dgn uma sendiri kan ..... mmg aku control mkn aku dulu .....

start hari nie aku nk diet balek ...... xnk gemok .... hehe
nt susa nk shopping ..... baju sume xmuat ..... xbley bergaye lg ..... hehe 

pesanan penaja : JGN MUKE + BADAN JE CANTEK .... PERANGAI HAMPEH ....

ingatan utk diri sendiri jugak ..... oke .... papai !!!



Photobucket

No comments :